Manapság a weboldalak jelentik a márkák, termékek elsődleges kapcsolódását az ügyfelekkel. Egy jól megtervezett webdesign fel tudja kelteni a látogatók figyelmét, így arra ösztönzi őket, hogy cselekedjenek. Néhány pontban összeszedtük Nektek, hogy mitől éri el egy weboldal ezt a hatást.
Első benyomás és vizuális vonzerő
Nagyon fontos az első benyomás, mivel a látogatók néhány másodperc alatt el tudják dönteni , hogy maradnak az adott oldalon, vagy továbbállnak a következőre. Egy jó vizuális webdesign hatékonyan tudja kommunikálni a márka üzenetét és megragadja a figyelmet.
Mindehhez fontos például a színpaletta és kontraszt, hiszen a színek nagyban befolyásolják egy weboldal hangulatát és a márka identitását. Nem mindegy, hogy erős, vagy lágyabb színekkel kommunikáljuk a márkánk üzenetét. Emellett fontos szerepet játszik a kontraszt is, a háttér és a szövegek között, ugyanis, ha nem jól olvasható a szöveg, nem ad elég információt a márkáról, így nem megy a termékek felé a látogató. A letisztultság, megfelelő elrendezés, a megfelelő mennyiségű elemek megkönnyítik az információfeldolgozást, így a felhasználói élmény sokkal jobb lesz.
Az első pontnál kell megemlíteni a képek és illusztrációk minőségét is, ugyanis ha jó minőségű a vizuális tartalom, az szintén segít a márkaépítésben és elköteleződésben.
Felhasználóbarát navigáció
Egy weboldalnak nem csak a külsejére, szépségére érdemes figyelni, hanem arra is, hogy könnyen használható legyen. Egy látogató gyorsan szeretne barangolni az oldalon, így fontos, hogy a menü szerkezete felhasználóbarát legyen, könnyen kezelhető és érthető.
Webfejlesztő ügynökségként sosem tudjuk elégszer hangsúlyozni, hogy mennyire fontos a weboldalak betöltési idejének optimalizálása. Ezt egyszerűen meg tudjuk tenni például azzal is, hogy a képek méretét feltöltés előtt optimalizáljuk, tömörítjük.
Továbbá, még fontosak az interaktív elemek, mint például a gombok kattinthatósága, vagy az animációk. A lassan betöltődő oldalakkal azt a hatást érjük el, hogy inkább megriad a látogató és gyorsan tovább is keresgél a versenytársak között.
Reszponzív webdesign
Az emberek manapság különféle eszközökről látogatnak el egy weboldalra, de főként mobiltelefonról. Emiatt, nagyon fontos, hogy oldalaink webdesign elemei, betűméretek, képméretek dinamikusak és rugalmasak legyen, ahhoz, hogy minden méretben, formában jól mutassanak, és azt a hatást keltsék, amelyet el szerettünk volna érni.
Tipográfia
Egy weboldal olvashatósága létfontosságú annak érdekében, hogy minden értékes információ eljusson a látogatóhoz. Érdemes jól megfontolni, hogy milyen betűtípust és méretet választunk, ugyanis mindezzel közvetítjük a márka hangulatát, egyediségét is. Továbbá, fontos, hogy hierarchizáljunk a szövegekben, hogy az olvasó el tudja különíteni a címet, alcímet és szövegtörzset, így hatékonyabban tudjon informálódni.
A sorhosszra és sortávra fordított idő szintén fontos, ugyanis segítenek abban, hogy az olvasó ne érezze túlterheltnek a szöveget.
Egyediség és márkaépítés
Egy weboldalnak magabiztosságot, megbízhatóságot kell sugároznia, hogy erősítse a márkaüzenetét és egyedivé tegye a piacon.
Többek között fontos, hogy kialakítsunk egy saját színvilágot, megtervezzünk egy saját, egyedi logót, ugyanis ezek által felismerik és emlékeznek a márkára. Fontos, hogy egységességet mutasson az oldal, minden eleme összehangolt legyen a designtól kezdve a hangnemig.
Tartalomkezelés
A megjelenés mellett ugyanolyan fontos a tartalom átláthatósága, napirenden tartása. Ezáltal segítünk a látogatóknak a fontos információk elérésében, és a mindig friss tartalom növeli a hatékonyságot is.
Már fentebb is említettük a gombok elhelyezésének fontosságát, itt újra kiemelnénk, mivel ha jól látható, kattintható gombokat helyezünk el, megfelelő háttér tartalommal, akkor cselekvésre tudjuk felhívni és ösztönözni.
Nem utolsó sorban pedig, a SEO és láthatóság fontossága, ugyanis a jól kezelt tartalom segít abban, hogy a keresőmotorok előre sorolják oldalunkat, így hamarabb rátaláljanak és időt töltsenek az oldalon.