Egy jól megfogalmazott brief kulcsfontosságú lépése a webfejlesztésnek, ugyanis nemcsak számunkra, mint webfejlesztő ügynökség, hanem az ügyfél számára is irányt mutat, és segít elkerülni a félreértéseket. De mitől is lesz hatékony és igazán jó egy brief? Az alábbiakban összegyűjtöttük a legfontosabb szempontokat, amelyek segítenek a sikeres projektek elindításában.
1. Célok meghatározása
Egy brief egyik legfontosabb eleme a projekt céljának pontos megfogalmazása. Fontos, hogy az ügyfélnek tisztában kell lennie azzal, hogy mi a célja a weboldalának. Például teljesen új weboldalt szeretne felépíteni, már meglévőt bővíteni, termékek bevezetéséről, ugyanis ezek határozzák meg a weboldal kialakításának irányvonalát.
2. Célközönség meghatározása
Nekünk is, mint minden ügynökségnek fontos, hogy tudjuk kik az ügyfél vásárlói, kihez szeretne szólni a weboldalával, ebbe beletartozik, hogy milyen korosztály, milyen nem, az érdeklődési kör, stb. Ezek az alapinformációk hozzásegítik a weboldal dizájn és tartalmi felépítését.
3. Funkciók és tartalmak meghatározása
A briefeknek talán ez a része a leghosszabb és legrészletbemenőbb, ugyanis innen láthatjuk, és vihetjük tovább a weboldal arculatát és felépítését. Ebben a pontban fontos meghatározni, hogy milyen menüpontokra van szükség, vagy, hogy milyen tartalmakat kell megjelenítenie (kép, szöveg, videó, letölthető dokumentum, stb.). Ebben a részben kell kiderüljön az is, hogy egy vagy több nyelvű weboldalról van szó, szükséges-e regisztrációs felület, hírlevélküldés, chatbot, időpontfoglalás. És itt szükséges megadni a social média oldalak beépítésének igényét különböző formátumokban.

4. Arculat meghatározása
A arculat meghatározása alatt fontos tudnunk, hogy van már meglévő logó, betűtípus, szlogen, márka színei és szükséges-e ezek változtatása, vagy marad minden.
5. Határidők és költségvetés
Fontos, hogy mindkét fél, ügynökség és ügyfél, számára világosak legyenek a határidők és a költségvetés, mikorra várhatóak az egyes mérföldkövek és a projekt vége. Ha már van meglévő költségvetés, érdemes előre tisztázni.
6. Kapcsolattartó személyek
A projekt során elengedhetetlen a kapcsolattartás. Mi hiszünk abban, hogy a jó kapcsolat kialakítása az ügyféllel, a megfelelő csatornák használata, kulcsfontosságú a projekt sikerességéhez. Így fontos, hogy tudjuk kivel és milyen formá(k)ban érhetünk el bármilyen kérdés esetén is.
Egy jól felépített briefnek kulcsfontossága van projektjeink során, hiszen egyszerűsíti a közös és egyéni munkát is a világos, és minél pontosabb célok, elvárások tisztázása. Így minden projektből a legtöbbet tudjuk kihozni, és a végeredmény garantáltan sikeres lesz.